porady

Wiosenna dieta nowalijkowa

Nie jest sekretem, że na apetyt i satysfakcję ze spożywanego pokarmu wpływa zarówno jego smak, jak i wygląd. Wiosenne przysmaki wprost z polskich ogródków prezentują się naprawdę pięknie w każdej postaci. Podane surowo na tacy, dodane do sałatek lub wieńczące kanapki wyglądają pysznie i zdrowo. I dokładnie takie są! Nic dziwnego, że wiosenna dieta nowalijkowa ma rzeszę fanów.

Podstawowe zasady diety nowalijkowej

Wiosenna dieta nowalijkowa nie wymaga od nas żadnych dużych wyrzeczeń, dlatego jest tak prosta to zrealizowania. W zależności od indywidualnego wyboru trwa od 8 do 28 dni. Przez cały okres zaleca się spożywanie 5 posiłków składających się z szerokiej gamy dopuszczalnych produktów. W zależności od trybu życia rekomenduje się dostarczenie organizmowi 1300-1500 kalorii. Nie wolno zapominać o odpowiednim nawodnieniu. Należy spożywać ok. 1,5-2 litrów wody dziennie. Zdecydowanie powinno się zrezygnować ze słodyczy i produktów słodzonych. Warto też ograniczyć pobudzające napoje, takie jak mocna kawa czy czarna herbata.

Główne produkty diety nowalijkowej

Jak wskazuje na to sama nazwa, dieta nowalijkowa opiera się na produktach pochodzących wprost z wiosennych ogródków. Królują w niej warzywa doskonale znane w polskich domach. Prym wiedzie rzodkiewka i szczypiorek, ale towarzyszy im też sałata, zielone ogórki, pierwsze pomidory, cebulka dymka, koperek, zielona pietruszka. Cenne będzie poszerzenie menu o kalarepę, seler, młodą marchewkę i rzeżuchę. Dzienny jadłospis można uzupełnić o równie zdrowe, a do tego niskokaloryczne kiełki, np. rzodkiewki, brokułu, słonecznika. Dla urozmaicenia menu można sięgnąć po owoce, takie jak truskawki i jabłka. Szukając bardziej pożywnych produktów, warto wybrać chudy nabiał, drób, chude ryby.

Przykładowe dania wiosennej diety

Jedną z największych zalet diety nowalijkowej jest łatwość opracowywania dziennego menu. Rewelacyjnym wyborem na śniadanie jest chudy twarożek z warzywami, szczególnie z rzodkiewką, szczypiorkiem i koperkiem. Na drugie śniadanie, tak samo jak na podwieczorek, doskonałe są świeże owoce lub surowe warzywa, np. marchewka lub seler. Fantastycznym pomysłem na wiosenny obiad są zupy w postaci kremu. Sprawdzą się te marchewkowe i pietruszkowe. Także gotowany kurczak lub chuda, wędzona ryba z warzywami brzmią rewelacyjnie. Pyszną opcją na kolację są natomiast lekkie, warzywne sałatki z kromką chrupkiego pieczywa.

Efekty wiosennej diety nowalijkowej

Wiosenna dieta jest polecana głównie tym osobom, które chcą dodać sobie energii i wzmocnić organizm po okresie zimowym. Pomaga też umiarkowanie schudnąć. Nie daje imponujących rezultatów wagowych, lecz pozwala na zrzucenie ok. 1 kilograma tygodniowo. Przede wszystkim jednak wyraźnie poprawia samopoczucie i dodaje lekkości. Jest też doskonałym wprowadzeniem w wiosenny nastrój. W dużym stopniu oczyszcza organizm i przygotowuje go do naturalnych zmian, takich jak wyższe temperatury i wydłużony dzień. Może stanowić świetne wprowadzenie do poważniejszej diety redukcyjnej lub do letniego programu treningowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.