porady

Płatki owsiane na śniadanie

W dzisiejszych czasach kładzie się duży nacisk na zdrowe odżywianie. Gdy nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana, łatwiej jest zapobiec rozwojowi różnych chorób oraz zadbać o wygląd swojego ciała i mieć pod kontrolą swoją wagę. Jednym z wielu produktów, które warto wprowadzić do swojej diety to płatki owsiane.

 

Płatki owsiane – samo zdrowie

Dlaczego warto bliżej zainteresować się płatkami owsianymi? Są one znakomitym produktem spożywczym, a dostać je można prawie w każdym sklepie z żywnością. Nie od dziś wiadomo, że są one bogate w błonnik. Dzięki temu, że błonnik pęcznieje w kontakcie z wodą – wystarczy zjeść naprawdę niedużą ilość płatków owsianych, a uczucie sytości utrzymuje się przez kilka godzin. Wynika to też z tego, że jest to produkt kaloryczny –  w 100g płatków mieści się 366 kcal. Wiele osób od dawna wykorzystuje płatki owsiane w swoich codziennych śniadaniach. Płatki owsiane to naturalny produkt, który jest zalecany dla osób odchudzających się oraz tych, które wysoko stawiają swoje zdrowie. Oprócz tego dużo mogą skorzystać na nich cukrzycy oraz osoby z chorobami serca, którzy regularnie je spożywają, ponieważ stabilizują one poziom glukozy we krwi.

Płatki te są również źródłem wielu składników odżywczych. Wśród nich można znaleźć m.in: wiele witamin, w tym B6, żelazo, potas, magnez i cynk. Widać więc, że korzyści z włączenia płatków owsianych do swojej codziennej diety są niewymierne. Warto jednak pamiętać, że zdrowszą opcją jest wybór zwykłych płatków owsianych, a nie błyskawicznych. Te tradycyjne nie są tak bardzo przetworzone jak błyskawiczne, dzięki czemu nie tracą swoich witamin i minerałów.

 

Płatki owsiane – przepisy na zdrowe śniadania

  • Płatki owsiane z owocami i kokosem (2 porcje)

Potrzebne składniki:

*szklanka płatków owsianych (ok. 200-250g)

*2 banany

*2 brzoskwinie

*2 łyżki wiórków kokosowych

*jogurt naturalny (ok. 350-400g)

*2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie:

W misce mieszamy płatki z jogurtem i odstawiamy na bok, aby napęczniały. W tym czasie kroimy banany i brzoskwinie na drobne kawałki. Następnie przekładamy skrojone owoce do płatków z jogurtem, wsypujemy wiórki kokosowe i wlewamy sok z cytryny. Na koniec mieszamy całość i rozdzielamy na dwie miseczki.

  • Kokosowo-malinowa owsianka

Potrzebne składniki:

*szklanka mleka 2%

*pół szklanki płatków owsianych

*3 łyżki wiórków kokosowych

*garść malin

Wykonanie:

Do garnka wlewamy mleko oraz wsypujemy płatki i mieszamy do  zagotowania. Powstałą owsiankę przelewamy do miseczki, posypujemy wiórkami kokosowymi oraz dodajemy maliny.

 

Płatki owsiane – stwórz własny przepis

W łączeniu płatków owsianych z innymi składnikami może nas ograniczać jedynie wyobraźnia. Są one uniwersalnym produktem spożywczym, który zarówno na słodko jak i wytrawnie, smakuje bardzo dobrze. Można więc spokojnie z nimi eksperymentować, dodawać do jogurtu naturalnego, jogurtu owocowego, mleka: kokosowego, zwykłego, migdałowego. Można łączyć je z przeróżnymi owocami i orzechami. Każda osoba może znaleźć idealny przepis dla siebie z płatkami owsianymi na śniadanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.